17/11/2020

Wij introduceren de Sportmarketing advies strippenkaart

"Wij weten hoe uitdagend het is om rendement uit sponsoring te halen. Maar wij lopen zeker niet weg voor deze uitdaging." Met een ongekende wil om te winnen adviseren wij bedrijven, clubs, sportbonden en gemeentes bij het ontwikkelen van prikkelende, onderscheidende en sport specifieke marketing, communicatie en sales strategieën en vraagstukken.

Korte termijn focus

Bij clubs, sportorganisaties of sportbonden is de organisatie vaak zo ingericht dat alle marketingfocus gaat naar de eerstvolgende wedstrijd of event. Met als gevolg, onvoldoende kennis en aandacht voor de marketingdoelstellingen van sponsoren. Dit terwijl sponsoren natuurlijk steeds meer verwachten terug te zien van de investering die gedaan wordt. Het gevaar van een ontevreden sponsorrelatie ligt ontegenzeggelijk op de loer.

Focus op de core business

Voor bedrijven geldt vaak dat de marketingfocus gericht is op de core business van het bedrijf en dat de sportsponsoring expertise vaak ontbreekt. Ondanks de energie die vanuit vele medewerkers in de beginfase van de sponsoring in de samenwerking gestoken wordt, zie je dat het resultaat vaak niet meer dan enkele goedbedoelde losse flodders is. Een lange termijn sponsorstrategie, focus en verantwoordelijkheid voor de uitvoer ontbreekt. Het resultaat is dat er onvoldoende rendement uit de sponsoring wordt gehaald.

Juist daarom helpen wij bedrijven, sportbonden, clubs en gemeentes bij het inrichten van een goede sponsorstrategie, opstellen van een degelijk sponsorbeleid en met activaties die meetbare resultaten opleveren.

Strippenkaart

Om op een laagdrempelig manier gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening, bieden wij de mogelijkheid om een sportmarketing advies strippenkaart bij ons af te nemen. Graag gaan we het gesprek aan om te kijken hoe we clubs, sportbonden, gemeentes, bedrijven en sportorganisaties kunnen helpen op het gebied van sportmarketing.

Bekijk dit ook