Salesblog
14/9/2020

Als je durft, kan er (ook in deze tijd) nog zoveel wél...

"Het zal wel lastig zijn hè, je bedrijf opstarten in deze tijd. Mensen zitten toch niet echt op events en klant activiteiten te wachten..." Euhm, goed bedoelt hoor, maar wat bedoel je met die laatste zin?

Terwijl het Eredivisie seizoen opgestart werd, Max Verstappen de strijd in Toscane wilde aangaan en Team Jumbo Visma de basis legde voor de tourwinst, heb ik gisteren ervaren dat je in deze coronatijd nog altijd kunt genieten van een prachtig evenement. Samen met onze kids en vrienden (één stel, we hebben immers met regels te maken) togen we naar Park de Wezenlanden en gaven we ons over aan een prachtig nieuwe event: De Picknicktuin

Met een kleed in de hand en een bal voor de kids, melden we ons bij het Parkpaviljoen. De bewegwijzering was duidelijk én coronaproof en in no-time hadden we dan ook een stekkie gevonden en onze picknickmand bemachtigd. Voor de kids was er, met springkussens en oud Hollandse spelletjes, genoeg vertier en voor de ouders was een DJ geregeld die zorgde voor de nodige sfeer. Mede dankzij het geweldige weer, hebben we een topmiddag in Park de Wezenlanden gehad.

Als aanjager en organisator van events kijk ik met bewondering naar de manier waarop dit event is neergezet. Vooral omdat ik, sinds de start van mijn bedrijf, vaak van mensen hoor: "Het zal wel lastig zijn hè, je bedrijf opstarten in deze tijd. Mensen zitten toch niet echt op events en klant activiteiten te wachten." Het begin van deze zin begrijp ik maar al te goed, alleen de toevoeging dat mensen niet zitten te wachten op events en klant activiteiten daar ga ik niet in mee...! Dit event sterkt mij in de gedachte dat je met bereidheid, durf en creativiteit, ook in coronatijd een prachtig event kan neerzetten. En als ik voor mezelf en de pak hem beet 300 aanwezigen (ieder op hun eigen picknickkleed en op afstand van elkaar) spreek, dan kan ik volmondig zeggen dat we juist smachten naar events als deze!

Daar waar de organisatie in Park de Wezenlanden gekozen had om terug te gaan naar de basis, zag ik in Utrecht het tegenovergestelde. Prachtig om te zien dat de gemeente Utrecht, FIVB, Nevobo en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport het aan heeft gedurfd om een topsport event (in coronatijd) in de binnenstad van Utrecht te organiseren. Los van dat ze het aandurven, is het nog mooier om te zien dat deze instanties er voor kiezen om te investeren in een waanzinnig mooi Outdoor (Top)Sport Event in de binnenstad van Utrecht. Complimenten zeker ook aan organisator Sportworkx.

Op 3 juli schreef ik over mijn uitdaging om middenin de corona tijd je eigen bedrijf op te starten. Dik 2 maanden later kan ik gelukkig concluderen dat de energie goed is en dat er ook in deze (nieuwe) economie kansen liggen voor een bedrijf dat zich richt op het verbeteren van de klantgerichtheid, het versterken van de klantrelatie en organisatie van personeel, relatie en klant events.

Mijn eerstvolgende evenement is komende woensdag. Als dagvoorzitter ben ik aanwezig bij de Nationale Sport Vakbeurs. Prachtig om te zien dat Lion Blok het aandurft om, na vele succesvolle edities in Gorinchem, de Nationale Sport Vakbeurs in Zwolle te organiseren. Vanuit FrontRow Premium Speakers gaan we drie mooie rondetafelgesprekken neerzetten, met gastsprekers als Henk de Jong, John Stegeman, Art Langeler, Gaston Sporre, Gerald van den Belt en Ronald Lubbers.

De Nationale Sport Vakbeurs en de evenementen van afgelopen weekend bevestigen dat er nog zoveel wél kan! Als we tenminste met elkaar (bedrijfsleven, overheid en particulier) maar durven te investeren in verantwoorde evenementen voor sportliefhebbers, bourgondiërs, klanten, relaties en personeel.

Weet jij al wat je volgende sport, klant of personeels evenement wordt? En zeg nou niet, daar zitten mijn klanten niet op te wachten. Juist nu kun je het verschil maken. In mindere tijden, leer je immers op wie je echt kunt bouwen en met wie je een relatie voor het leven aangaat! Dus wees creatief, toon lef en durf te investeren in een prachtig en verantwoord event voor je klanten, relaties of medewerkers.

Maar kijk uit dat je, vanuit je enthousiasme, medewerkers niet belast met tijdrovende nevenactiviteiten. Wij helpen je graag bij de organisatie van je volgende klant, relatie of medewerkers event. Zodat je medewerkers zich blijven richten op hun kerntaken!

Durf jij het aan....?

No items found.
No items found.